Yandex Ads Mobil Ürünler ve Veri Direktörü Sergey, Yandex Ads Easy Monetization İş Geliştirme Müdürü Dila Özkan ve Yandex Ads Ecomm+ Ürün Direktörü Mira Weiser önümüzdeki dönemde sektörün dinamiklerinin değiştirecek 10 trendi açıkladı. Yandex Ads Mobil Ürünler ve Veri Direktörü Sergey Lisitsyn, “Eğer reklam verme şeklimizi değiştirmezsek, kullanıcıların ilgisini tamamen kaybetme riskiyle karşı karşıyayız. Ancak mesele sadece format değil; reklamların bir rahatsızlık hissi yerine, bir değer katma hissi vermesi gerekiyor. Bu, sektörün bu yıl doğrudan yüzleşmesi gereken bir zorluk olacak” dedi.
Yandex Ads Ecomm+ Ürün Direktörü Mira Weiser, “İster e-ticaret, ister oyun içi reklamlar ya da herhangi bir ticari websitesi olsun, müşterilere yüksek kaliteli yeni envanter türleri sunmayı konuşmamız gerekiyor. Müşterilerin ilgisini bu şekilde canlı tutabilir ve AdTech’i uzun vadede sürdürülebilir hale getirebiliriz” diye konuştu. Yandex Ads Easy Monetization İş Geliştirme Müdürü Dila Özkan ise Yandex Ads’te yayıncılara en yüksek getiriyi sağlayan Smart Waterfall ve in-app bidding gibi AI destekli çözümlerin kullanıcılara ilgili reklamlar sunarak monetization süreçlerinde devrim niteliğinde değişimler yarattıklarına dikkat çekti.
Rahatsız edici reklamlar:
Kötü reklam deneyimleri—rahatsız edici formatlar, alakasız içerikler—artık kabul edilebilir değil. Reklamların rahatsızlık hissi yerine, bir değer katma hissi vermesi gerekiyor. Bu, sektörün bu yıl doğrudan yüzleşmesi gereken bir zorluk olacak.
Hibrit monetizasyon:
Sektör işletmeleri çevik kalmaya ve çeşitlenmeye zorluyor. Uygulama geliştiricileri kullanıcı memnuniyetini sağlayan dengeleyici monetization stratejilerinin peşine düşecekler. Hibrit monetizasyon modeli 2025 yılında şirketler için çok önemli hale gelecek
Yüksek kaliteli envanter:
Daha çok reklamveren gelir elde etmek için kendi envanterini kullanacak ve daha fazla yayıncı ürün satacak. Bu değişimi destekleyebilen ve işletmelere bu konuda yardımcı olabilen AdTech platformları öne çıkacak. İster e-ticaret, ister oyun içi reklamlar ya da herhangi bir ticari websitesi olsun, müşterilere yüksek kaliteli yeni envanter türleri sunulmasını bekliyoruz. Müşterilerin ilgisini bu şekilde canlı tutabilir ve AdTech’i uzun vadede sürdürülebilir hale getirebiliriz
İş değerine odaklanan platformlar:
2025’te kazanan platformlar, doğrudan iş değerine odaklanan platformlar olacak. CPA, ROAS ve LTV’ye dayalı stratejilerde büyük bir artış göreceğiz.
Çerez sorunu:
Çerez sorunu ortadan kalkmadı. Çerezler hala kullanılıyor, ancak sektörde gizlilik konusunda net bir değişim yaşanıyor. Pazarın büyük oyuncuları kullanıcı kontrolüne dayalı çerezlere geçiş yaparken, birinci taraf verisi kadar çerezsiz hedefleme çözümleri de öne çıkacak.
Kişiselleştirme:
Hem kullanıcı gizliliği hem de kişiselleştirme ihtiyacını karşılayabilecek çözümler 2025’te sektörün odak noktası olacak. Contextual advertising ve birinci taraf veri stratejileri gibi teknolojiler giderek daha önemli hale gelecek.
Perakende medyası:
Perakende medyası yeni nesil reklam envanteri haline gelirken, gerçek büyüme, küçük ve orta ölçekli perakendecilerin kullanabileceği basit, tak ve çalıştır çözümler yaygınlaştığında gelecek. Üçüncü taraflarla veri paylaşımı konusunda dengeyi güvenli bir şekilde sağlayabilen platformlar, 2025’te büyük bir fırsat yakalayacak.
In-app advertising:
Online alışveriş yapanların yüzde 85’e varan bir oranı uygulamaları web sitelerine tercih ediyor. Birçok e-ticaret platformu ve oyun uygulamaları in-app advertising deneyimini geliştirdikçe büyümeye devam edecek.
AI ve GenAI:
AI, sadece reklam yerleştirmelerini optimize etmekle kalmayacak, aynı zamanda tahmini modelleme ve kullanıcı davranışlarını anlamada da daha yaygın bir şekilde kullanılacak. CB Insights’ın 2025 Teknoloji Trendleri Raporu, GPT-4’ün piyasaya sürülmesinden bu yana milyon token başına maliyetin 9 kat düştüğünü gösteriyor. GenAI, AdTech’teki en iyi kullanım alanı optimizasyon ve kişiselleştirme olacak.
Sürdürülebilirlik ve etik reklamcılık :
Gün geçtikçe daha fazla tüketici sürdürülebilirlik konusunda güçlü bir duruş sergileyen markaları değerli buluyor. AdTech de muhtemelen bu eğilimi takip edecek. Çevre dostu kampanyalar ve enerji verimliliği sağlayan teknolojiler daha fazla önem kazanacak.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 basintoplantisi.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.